STVK

 

TYTTÖJEN KILPARYHMÄTESTI ALOITTELIJAT

Rakastatko temppuilua, kiipeilyä, tangoilla roikkumista? Tykkäätkö oppia uusia taitoja ja voittaa pelkosi? Nautitko, kun pitkän tsemppaamisen jälkeen onnistut tekemään uuden tempun?

Telinevoimistelu voi hyvinkin olla sinun lajisi! Nyt sinulla on mahdollisuus hakea perinteisen ja menestyneen telinevoimisteluseuran – Suomen Taitovoimisteluklubin – kilparyhmään. Ja mikä parasta: saatat päästä aloittamaan uuden harrastuksen jopa kesäkuun alusta!

Suomen Taitovoimisteluklubin kilparyhmään pyrkiminen tapahtuu keväällä 2020 kahdessa
vaiheessa:

1) Täyttäkää vanhempiesi kanssa alla oleva hakulomake. Kuvatkaa alla listatut testiliikkeet videolle (saa olla yhtenä tai useampana videona) ja lähettäkää ne sähköpostitse osoitteeseen voimistelu@stvk.fi. HUOM! Merkitkää viestin otsikkoon voimistelijan etu-ja sukunimi. Videot tulevat vain valmentajien katseltaviksi ja hävitetään hakuprosessin jälkeen.

2) Valmentajat arvioivat videoiden perusteella alustavasti voimistelijalle sopivan aloitusryhmän, joka voi olla kilpa-, harrastekilpa- tai harrasteryhmä. Toukokuun aikana järjestetään kilparyhmäläisille valintatilaisuuksia joko ulkokentällä tai videoyhteyden avulla. Jokaiselle hakijalle tarjotaan hänelle sopiva vaihtoehto aloittaa telinevoimistelu, joten kannattaa tulla kokeilemaan!

Tilaisuuteen toivotaan kilpavoimistelun aloittamiseen sopivan ikäisiä, ensisijaisesti vuosina 2013 -2015 syntyneitä tyttöjä. Tätä vanhempia tyttöjä voidaan valita kilparyhmätestissä vain poikkeustapauksissa. Edistyneet ja vanhemmat voivat hakea ryhmiin tästä.

Kilparyhmätestiin osallistuvien tyttöjen toivotaan olevan kiinnostuneita harjoittelemaan
telinevoimistelua tavoitteellisesti ja taitojen karttuessa kilpailemaan. Aiempaa kokemusta lajista ei tarvita. Treenit järjestetään alkuun ulkosalla ja videoyhteyden avulla; ja heti tilanteen salliessa taas saleilla, eli Helsingin Kisahallissa ja/tai Liikuntamyllyssä.

Videolle kuvattavista liikkeistä löydät seuran voimistelijoiden mallisuoritukset tästä.

Liikkeitä on yhteensä 11:

Fysiikka

1. Leuanvedot – tee niin monta kuin jaksat peräkkäin
2. Aisalla kulmapito – pidä asento niin kauan kuin pystyt
3. Puolavatsat joko puolapuilla tai tangolla – yritä viedä jalat koskettamaan käsiä
4. Juoksu 20m – kunnon juoksuvauhti!
5. Vauhditon pituushyppy – hyppää niin pitkälle kun pääset ottamatta vauhtia. Käsiä voit
heilauttaa!
6. Korkeushyppy – pomppaa niin korkealle, kuin pääset

Venyttely

1. Eteentaivutus istuen jalat yhdessä 
2. Eteentaivutus istuen jalat auki
3. Sivu spagaatti
4. Spagaatit oikea+vasen
5. Silta

Ilmoittaudu mukaan!